تاثیر استفاده از انواع فرش و قالی در دکوراسیون داخلی

کوچش نظریة تنوع فرهنگی را بیان میکند و بر این باور است که در زبانها و فرهنگهای جوامع مختلف، گسترة استعارههای مفهومی با هم متفاوت است. اکنون در بازار صنعت فرش تولیدات بیسار زیبا از گبه میتوان پیدا کرد. اگر قصد خرید فرش ماشینی دارید مجموعه بازار الکترونیک فرش ایران آماده است تا این تجلی هنر ایرانی را با افتخار تقدیمتان نماید؛ گوارایتان باد تماشای این باغ رنگارنگ. زمینهی سرمهای این فرش ماشینی زیبا با نقوش سنتی پوشانده شده و سطح آن با رنگهای شاد ظاهری جذاب به خود گرفته است که در همان نگاه اول، حسوحال فرشهای سنتی و دستبافت را القا میکند. بر همین پایه در آیۀ ۲۶ سورۀ سبأ در معنی آیۀ نامبرده چنین آمده است: «و اوست داور دانا». میتوان گفت عبارتِ زبانیِ «وَ مِنْهَا تُخْرَجُونَ» در آیۀ «قَالَ فِیهَا تَحْیَوْنَ وَ فِیهَا تَمُوتُونَ وَ مِنْهَا تُخْرَجُونَ»9 (اعراف: ۲۵) نیز معادل خروج از زندانِ خاک و رهایی است. برای معادل «مفتاح و کلید» در آیۀ بالا میتوان از آیات مربوط به هبوط بهره گرفت؛ در آیۀ ۳۸ از سورۀ بقره آمده است: «قُلْنَا اهْبِطُوا مِنْهَا جَمِیعًا فَإِمَّا یَأْتِیَنَّکُمْ مِنِّی هُدًی فَمَنْ تَبِعَ هُدَایَ فَلَا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَ لَا هُمْ یَحْزَنُونَ».7 در این آیه میفرماید پیروی از هدایت من، کلید رهایی از هرگونه بیم و حزنی خواهد بود. افزونبر این آیه، در سورۀ طه آیۀ ۱۲۳ دربارة هبوط چنین آمده است: «قَالَ اهْبِطَا مِنْهَا جَمِیعًا بَعْضُکُمْ لِبَعْضٍ عَدُوٌّ فَإِمَّا یَأْتِیَنَّکُمْ مِنِّی هُدًی فَمَنِ اتَّبَعَ هُدَایَ فَلَایَضِلُّ وَ لَایَشْقَی»8 کلید رهایی، هدایت الهی است که سبب از میان رفتن خوف و حزن و رهایی از زندان ضلالت و شقاوت است.

آیۀ «مَا یَفْتَحِ اللَّهُ لِلنَّاسِ مِنْ رَحْمَةٍ فَلَا مُمْسِکَ لَهَا»5 (فاطر: 2) نیز تداعیگر این معنای شناختی است. آیات بسیاری از قرآن دربردارندة این مضمون است؛ ازجمله آیة 36 از سورة بقره «فَأَزَلَّهُمَا الشَّیْطانُ عَنْها فَأَخْرَجَهُما مِمَّا کانا فیهِ وَ قُلْنَا اهْبِطُوا بَعْضُکُمْ لِبَعْضٍ عَدُوٌّ وَ لَکُمْ فِی الْأَرْضِ مُسْتَقَرٌّ وَ مَتاعٌ إِلی حینٍ»؛6 در این آیه بعد از واژة «ارض» عبارت «مستقر و متاع الی حین» ـ برای شما در زمین قرارگاه و تا چندی برخورداری خواهد بود ـ آمده است که با مفهوم زندان در معنای جایی موقتی هماهنگی دارد (جمشیدیان، 1393: 7). حدیث «الدنیا سجن المؤمن» نیز تأییدکنندة همین دیدگاه و منبع شکلگیری این استعاره است. خاستگاه فکری انتخاب این قلمروها، دیدگاه مذهبی و قرآنی مولانا نسبتبه خدا و به عشق است؛ چنانکه در قرآن بارها برای مفهوم قرب و لقای حق از واژة «راه» استفاده شده است. در متون آمدهاست: رأیت یوما البازدار قدوقف بین یدی والدی: روزی بازدار را دیدم که جلو پدرم ایستاده بود. بررسی کانون روایت در دل دلدادگی نشان میدهد، انتخاب نوع و تعداد کانونیسازها از سوی راوی در هر بخش کارکرد خاصّ خود را دارد. استعارة سفر در قرآن دو نوع است: دو نوع سفر (اخلاقی و غیراخلاقی)، دو نوع مسیر (خوب و بد) که در ارتباط با شعر مولانا در شواهد بالا، «مسیر بد» با تعبیر «سیرشدن عارف از کار جهان» و «مسیر خوب» با تعبیر «عاشقشدن بر شیوۀ دگر» آمده است.

قدمت بنا، بین 1150 تا1100 پیش از میلاد، پیشنهاد شده است (Callaway,1965:20). در داستان چوبک، صحنة پویا و سیّال است و مکانها عبارتند از: «بازارچة کوچک»، «دکان نانوایی»، «میوهفروشی»، «خانهای که پسرک از آن دزدی میکند»، و «خیابانهای متعدّد بالای شهر». که تصاویر پیرامونی حوزة مبدأ گیاه و رویش است، پیوندی معنادار و پویا با یکدیگر دارد. وقتی در غزلیات مولانا ویژگی پرورشدهندگی معشوق با حوزة گیاه پیوند میخورد، معشوق مانند پرورشدهندة گیاه و انسان عاشق مانند آن گیاه و فرایند عشق مانند ربوبیت و پرورشدهندگی و وصال معشوق مانند گل یا میوۀ گیاه انگیخته میشود. نمود طبیعت در غزلیات مولانا، هم ازنظر تعداد ابیات و هم تنوع عناصرِ طبیعی درخور توجه است. در همۀ نمونههای بالا، معشوق (خداوند) مفتاح زندان است؛ مفتاح ابواب است؛ هزار در را میگشاید یا کلید عشق را به دست عاشق میدهد؛ نامش نیز کلید رسیدن به مرادهاست؛ مفتاح درهای بسته است و مفتاح عرش است که راه را برای عروج و ارتقای عاشق (مؤمن) فراهم میکند. در زبان مولانا خداوند و معشوق یکی است. نمونهای از شواهد قرآنی که استعارة بالا از آن سرچشمه میگیرد در ادامه آمده است: «وَ عِنْدَهُ مَفَاتِحُ الْغَیْبِ لَایَعْلَمُهَا إِلَّا هُوَ وَ یَعْلَمُ مَا فِی الْبَرِّ وَ الْبَحْرِ» (انعام: ۵۹).4 اگر کلیدهای غیب در دست خداوند است که بیتردید همینگونه است پس خداوند کلیددار است و کلیددار در معنی متعارف کسی است که قفلهای بسته را میگشاید.

خرید قسطی فرش ماشینی فرش نگین مشهد هلال برای راحتی شما عزیزان خرید قسطی فرش را در نظر گرفته است. شما خریداران می توانید از شرایط اقساط ۳۶ ماهه بدون پیش پرداخت و ضامن استفاده کنید و تا سقف ۵۰ میلیون تومان خرید خود را انجام دهید. برای دریافت راهنمایی و اطلاعات بیشتر می توانید از طریق شماره تماس ۰۳۱۵۴۷۶۰۷۸۰ و ۰۹۳۹۳۶۱۸۱۸۳ یا شبکه های اجتماعی با ما در تماس باشید. برای خرید اقساطی فرش می توانید به صورت حضوری در نمایشگاه فرش نگین مشهد هلال واقع در شهرستان آران و بیدگل و یا مراجعه به نمایندگان ما در شهرستان ها اقدام به خرید خود کنید. همچنین برای آسایش شما امکان خرید اینترنتی فرش نیز محیا گردیده است. تفاوت خرید اقساطی فرش با خرید نقدی در خرید نقدی فرش شما از تخفیف بیشتری برخوردار هستید و در خرید قسطی فرش حداکثر با توجه به زمان اقساط که ۳۶ ماهه است شامل افزایش ۱۵% می گردد. همچنین از این مزیت برخوردارید که فرش قسطی خود را بدون پیش پرداخت خرید می کنید و ماهانه با پرداخت مبلغ کمی از فاکتور خود از آسایش بیشتری در خرید فرش برخوردار می شوید. برای اطلاع از قیمت فرش نگین مشهد هلال می توانید با ما در تماس باشید. چنین تفکری سبب آزادی بیدریغ جان او از زندان تنگ تن و دنیا میشود؛ بنابراین ظهور استعارة «عشق کلید است»، از گفتمان قرآنی سرچشمه میگیرد که خداوند در آن گشایشگر است. برای رفع این مسألهی خلاف قاعده، یک صامت میانجی بین دو مصوّت قرار میگیرد. ورودی این قسمت از شمال بوده و با یک ستون مشخص شده است، کف این محل نیز مانند هیلانی 3 اللخ از سنگ است، با این تفاوت که در اینجا ستون مربعی­شکل به دایره­ای تبدیل شده است. در بخش محتوایی نگارخانهای وجود دارد که در آن صدها اثر ممتاز هنری برای عموم مردم به نمایش گذاشته شده و این نخستین بار است که امکان بازدید چنین مجموعهای در سراسر ایران فراهم میآید. بعداً نیز بخش جدیدی با عنوان فرائد الأدب و الأقوال السائرة عندالعرب را که حاوی امثال است بدان اضافه نمود، همچنین بخش اعلام مربوط به افراد و اماکن جغرافیایی را. شاید یکی از دلایلی که برای شخصیّتهای این دو اثر نامی گذاشته نشده است، این باشد که نویسنده این سرنوشت را مختصّ یک فرد خاص نمیداند و معتقد است این سرنوشت محرومان و طردشدگانی است که امثال آنها کم نیست و هویّت وجودی خود را از دست داده اند.


برچسب ها: فرش سلطان مشهد , فرش سی رنگ مشهد طرح ساحل , فرش طرح باغ جان , فرش طرح ساحل , فرش طرح فلورا کرم , فرش لوکس , فرش لوکس سرمه ای , فرش ماشيني شهر فرش , فرش ماشینی 1000 شانه , فرش ماشینی ساده ,
[ بازدید : 93 ]
[ سه شنبه 14 ارديبهشت 1400 ] [ 12:17 ] [ Barnaby ]
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]