صرفه اقتصادی لنت ترمز و دیسک چرخ


 البته ممکن است به‌ دلیل فرسودگی پیچ کمی سفت شده باشد که با کمک روغن می‌تواند این مشکل را حل کنید. دیسک کاملا رها باشد و تنها با فشار و کمک پیچ‌های چرخ در جای خود قرار دارد؛ در این وضعیت، پس از باز کردن چرخ و کالیپر شما به دیسک ترمز دسترسی پیدا خواهید کرد. مشاهده هر یک از موارد فوق بیانگر رسیدن زمان تعویض دیسک ترمز می­باشد و بایستی به کارشناس مربوطه مراجعه نمایید.

بعد از چند کیلومتر باید لنت ترمز پراید را عوض

در صورتی که قصد خرید لنت ترمز پژو 206 را دارید با مراجعه به صفحه لنت ترمز 206 محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید. منظور ما لنت‌هایی است که با مواد سخت تر ساخته شده و عمر بیشتری دارند. البته نکته منفی لنت سخت این است که باید صبر کنید تا گرم شوند. لنت‌ها در عمق کویس روترو قرار دارند و نمی‌توان کولیس را برای اندازه‌گیری به داخل آن منتقل کرد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم به کمک نوک یک پرگار، ضخامت لنت ترمز را اندازه گیری کنید.

پیشنهاد می کنیم، برای داشتم سیستم ترمز با کارایی بالا، بهتر است در هر ۵۰ هزار کیلومتر، به تعویض این قطعه بپردازید. سعی کنید که سطح لنت در هر ۱۵ هزار کیلومتر توسط مکانیک چک شود. لنت های نیمه فلزی تا حدی بهتر هستند و در افزایش ظرفیت ترمز کاربرد دارند. 

سفت‌تر شدن پدال ترمز، کاهش قدرت، پایین رفتن بیش از حالت معمول پدال و صدای ناهنجار هم از دیگر نشانه‌های کم بودن یا تمام شدن روغن ترمز هستند. یک آزمایش ساده برای تشخیص تمام شدن و نشتی روغن ترمز هم فشار دادن پدال است. به آرامی پدال ترمز را فشار دهید تا سفت و متوقف شود؛ اگر پدال ترمز تا آخر و بدون هیچ سفتی پایین رفت، قطعا درسیستم ترمز نشتی وجود دارد.

لیست قیمت جدید محصولات ایران خودرو منتشر شد قیمت کارخانه و رسمی

در صورت فعال شدن این چراغ لنت‌های ترمز خودرو باید بلافاصله مورد بررسی قرار گیرند و در صورت نیاز تعویض شوند. مسلما بسیاری از خودروها، به خصوص خودروهای قدیمی، از وجود چراغ یاد شده بی‌بهره‌ هستند. بنابراین باید در این خودروها لنت ترمز را به طور مستمر مورد بررسی قرار داد و در صورت وجود ایراد آن را با نمونه‌ی جدید جایگزین کرد. در حال حاضر لنت های تقلبی و غیر اصلی در بازار فراوان هستند و تحت عنوان لنت ترمز های اورجینال و با قیمت های بسیار بالا در حال عرضه هستند.

لنت‌های ترمز «مناسب» قادرند به حد کافی گرمای تولید شده را از خود دفع نمایند. با این وجود، لنت‌های ترمز نباید چنان سنگین باشد که به وزن کلی خودرو اضافه شود. در این میان، لنت‌های سرامیکی دارای وزن سبکی بوده و می‌توانند گرما را تحمل کنند.

چرا ضبط ماشین فلش را نمی شناسد و موسیقی را پخش نمی کند؟

در صورت عدم وجود ترموستات در مسیر سیستم خنک‌کننده موتور، در زمان تردد در جاده‌های کوهستانی و شیبدار، دمای موتور افزایش مییابد و در صورت ادامه حرکت در مسیر سرپایینی و جاده‌های مسطح، دمای موتور به سرعت کاهش میباید. این شرایط برای قطعات حساس موتور نظیر سرسیلندر و واشر سرسیلندر بسیار خطرناک و مضر است. 

در صورت تداوم رانندگی در این شرایط، بروز خسارت در این قطعات اجتناب‌ناپذیر خواهد بود. با توجه به شرایط مختلف رانندگی (رانندگی در شرایطی که موتور تحت بار میباشد مانند سربالایی و یا حرکت در سرپائینی) که باعث میگردد دمای آب موتور تغییر زیاد داشته باشد که این امر باعث ایجاد صدمه به موتور میگردد.

برای نظر یا نقد و بررسی خود عنوانی متناسب با متن انتخاب کنید. یک عنوان خوب کاربران را برای خواندن نظر شما ترغیب خواهد کرد. با توجه به ثبت سیستمی ایران خودرو سفارش، به هیچ عنوان امکان صدور فاکتور مجدد یا تغییر مشخصات آن از جمله تغییر فاکتوری که به نام شخص حقیقی صادر شده، به نام شخص حقوقی وجود ندارد.

درخواست نیروی تعمیرکار جهت تعویض لنت خودرو

سیستم ترمز خودرو یکی از مهمترین قسمتهای هر خودرویی می باشد که از اجزایی مانند دیسک ، لنت، روغن و … تشکیل شده است. در برخی خودروهای قدیمی، در سیستم ترمز عقب به جای لنت، ممکن است از کفشک ترمز استفاده شود. اگر در خصوص صحت عملکرد کفشک تردید دارید باید خودرو را به یک مکانیک باتجربه نشان دهید. کفشک‌های ترمز عقب را به طور معمول باید در هر ۴۸۰۰۰ تا ۶۴۰۰۰ کیلومتر یکبار تعویض کنید.

با استفاده از قطعات اصلی ایساکو در داخل بسته‌بندیهای دارای هولوگرام با کاهش مصرف سوخت خودرو از هزینه‌های سربار جلوگیری نمایید. استفاده از قطعات اصلی و استاندارد مورد تایید شرکت خودروساز (همچون فیلتر هوا، شمع، فیلتر بنزین، فیلتر روغن) تنظیم به موقع موتور خودرو، تنظیم باد لاستیک‌ها متناسب با دمای محیط از عوامل موثر برکاهش و مصرف سوخت هستند. سیستم کلاچ به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مجموعه‌ها درخودرو مطرح است و عملکرد صحیح آن، تاثیر مستقیم در کارکرد خودرو دارد.

پس می‌توان گفت همه خودروها در چرخهای جلو از سیستم دیسکی بهره می برند. برای تعویض لنت های ترمز های دیسکی لازم است چرخ را باز کنید. پس از باز نمودن چرخ سیستم ترمز را به وضوح مشاهده خواهید نمود. سیستم ترمز خودروهای مختلف بسیار با هم متفاوت است و نمی توان گفت که همه خودروها به سادگی امکان تعویض لنت را دارند. اما در اکثر خودروها به خصوص خودروهای سایپا و ایران خودرو بسیار ساده می توانید خودتان لنت ها را تعویض کنید.

لنت‌های ترمز بخشی از سیستم ترمز خودروها یا وسایل نقلیه هستند. بد نیست نگاهی داشته باشید به عواملی که کمک می‌کنند طول عمر لنت ترمز خودروی شما افزایش یابد. از جمله نشانه‌هایی که به رانندگان خودروهای سواری گوشزد می‌کند که زمان تعویض لنت ترمز آنها فرا رسیده است لرزش پدال ترمز است.

این توان به صورت انرژی حرارتی که در برخی نقاط از لنت ترمز دمای آن به 300الی 800 درجه سانتیگراد میرساند دفع می شود. تعویض لنت ترمز سیاردر اینجا به برخی از مراحل تعویض لنت خودرو که توسط تعمیرکاران جهت تعویض لنت خودرو شما انجام می شود، اشاره می کنیم. این نکته را نیز باید گفت که به طور کلی وقتی ۸۰ درصد از لنت ترمز مصرف می‌شود بهتر است نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

عواملی همچون تولید صدای ناخوشایند تیغه هنگام تمیز کردن ، تمیز نکردن کامل سطح شیشه ، لرزش تیغه ها هنگام تمیز کردن نشانگر زمان تعویض تیغه خودرو می باشد . زمان تعویض دیسک و صفحه متوسط مسافت بین ۶۰ الی ۸۰ هزار کیلومتر است. در بعضی از خودروها (مانند پژو ۲۰۶) اگر تسمه تایم در زمان کار کردن پاره شود باعث برخورد سوپاپ باز با پیستون در حال بالا آمدن می شود و سوپاپ ها را از بین می برد (به اصطلاح کج شدن سوپاپ) . 

اما دربعضی از خودروها (مانند پراید) در صورت پاره شدن تسمه آسیبی به سوپاپ ها و بخش های دیگر وارد نمی شود بلکه باعث خاموش شدن پیشرانه می شود. در اثر چرخش تسمه بین فولی ها باعث ساییدگی و حرارت می شود و در نتیجه باعث فرسوده شدن لاستیک های تسمه می گردد.

سرامیک گرما را بخوبی پراکنده و دفع می‌کند؛ و چون در ساخت این گونه لنت ها بیشتر از سرامیک استفاده شده است؛ موجب می‌شود عملکرد ترمز حتی پس از ترمزهای شدید و مکرر نیز بالا باشد. این ویژگی و نیز وزن سبک این نوع لنت ترمز باعث شده که در خودروهای ویژه مسابقات اتومبیلرانی که معمولاً با سرعت زیاد رانده می‌شوند، از لنت های سرامیکی استفاده شود. وقتي سرعت لاستيکها، با آهنگي تندتر از سرعت خودرو کاهش يابد، لاستيکها روي سطح جاده سر مي خورند. يکي از راههاي جلوگيري از سر خوردن لاستيک، جلوگيري از قفل شدن ترمزهاست. در حين ترمزگيري عادي، سيستم ترمزABS هيچ اثري بر ترمز پايي ندارد.

۳٫بعد از تعویض لنت، روغن اضافی داخل سرنگ را با دقت داخل مخزن روغن ترمز خالی کنید، مراقب باشید که درون مخزن حباب ایجاد نکنید. ۴٫موقع رانندگی با لنت‌های نو احتیاط بیشتری به خرج داده و آرام ترمز بگیرید تا لنت‌های نو هماهنگ شوند و سایش منظم داشته باشند. در ترمزهای کاسه‌ای مجموعه ترمز و لنت‌ها داخل کاسه قرار دارند. برای باز‌کردن کاسه با استفاده از پیچ‌گوشتی تخت درپوش (کاپ) توپی کاسه را باز کنید. پشت درپوش توپی یک مهره قرار گرفته است که با آچار بکس نمره مناسب باز می‌شود.

در صورتی‌ که هر مورد مشکوکی دیدید که سلامت ماشین و شما را تهدید می‌کند، فورا ماشین را به یک تعمیرکار متخصص بسپارید. با ما همراه باشید تا با تشخیص علائم خرابی دیسک ترمز زمان صحیح تعویض این قطعه را دقیق تر حدس بزنیم. اما قبل لنت خودرو از رفتن به سراغ این موضوعات، ابتدا یک تعریف ساده از دیسک ترمز و اجزای دیسک ترمز را با شما در میان میگذاریم. گاهی یه حرکت ساده مثل سمباده زدن سطح لنت می‌تواند صدای لنتی که مدت‌ها به دنبال دلیل آن بودیم را برطرف سازد.

لنت های غیر اصلی از طول عمر بسیار کمی برخوردار بوده و همچنین عملکرد مطمئنی نیز برخوردار نمی باشند. زمان تعویض لنت ترمز بنابراین لازم است خریداران متناسب با نوع خودروی خود از مراجع معتبر و قابل اطمینان اقدام به خرید لنت اورجینال نمایند. 

بهم خوردن میزان فرمان خودرو نیز می تواند یکی از نشانه های فرا رسیدن زمان تعویض لنت خودرو باشد. در صورتی که با گرفتن ترمز خودروی شما به یک سمت متمایل می شود و به آن سمت کشش زیادی دارد بدین معناست که زمان تعویض لنت ترمز فرا رسیده است. در صورت مواجهه با این مشکل توصیه می شود بلافاصله لنت خودرو را مورد بررسی قرار دهید.

چند عامل بر ماندگاری و عمر لنت‌های ترمز موثر هستند که در ادامه، به بررسی هر کدام خواهیم پرداخت. سیستم ترمز خودرو، یکی از پراستهلاک‌ترین قطعات در خودروهای سبک و سنگین است. لنت‌های ترمز، به طور دائم در حال سایش هستند و علاوه بر اصطکاک، گرمای فوق‌العاده زیادی را تجربه می‌کنند که موجب تخریب لنت‌ها و اتصالات آن‌ها خواهد شد. عوامل مختلفی بر دوام و عمر لنت ترمز تاثیر دارند؛ اما در حالت کلی، عمر متوسط لنت‌های ترمز برای وسایل نقلیه با توجه به وزن و سگمنت آن‌ها و هم‌چنین کیفیت لنت مورداستفاده، 50 تا 110 هزار کیلومتر برآورد می‌شود.

در برخی خودروهای جدید سیستم ترمز دارای سنسور می باشد که هنگام اتمام لنت ترمز این مورد را به راننده اطلاع می دهد. در این میان موارد دیگری هم وجود دارد که بر کوتاه بودن یا بلند بودن عمر لنت ترمز خودرو تاثیرگذار است. خرید اینترنتی لنت از سایت های مرجع و معتبر نظیر سایت ملت یدک یکی از مطمئن ترین راه های خرید انواع لنت خودرو در کشور می باشد. 

شرکت ملت یدک از واردکنندگان اصلی انواع لنت در کشور به شمار می آید و انواع لنت اورجینال خودرو های داخلی و خارجی را با تضمین اصالت به مشتریان و متقاضیان سراسر کشور عرضه می کند. لنت ترمز فلزی یا زینتری دارای گیرایی بسیار خوبی است اما در هنگام ترمز گرفتن صدای زیادی را منتشر می کند. لازم به ذکر است که عملکرد این لنت ها در شرایط جوی مختلف به خصوص آب و هوای بسیار خشک و همچنین آب و هوای مرطوب دچار تغییر می شوند.

زمانی که سطح لنت تمام می ‌شود ارتباط برقی با دیسک برقرار می ‌کند. به محض بر‌قراری این ارتباط چراغ ترمز به معنی اتمام لنت و نیاز آن به تعویض روشن می شود. میزان عمر مفید لنت ترمز به دلایل مختلفی بستگی دارد.اما به طور معمول عمر لنت ترمز بین 20 الی 70 هزار کیلومتر متفاوت است که دلیل آن را به طور کامل توضیح داده ایم.

پس از تعویض لنت های ترمز باید کمی صبر کنید تا لنت ترمز جدید به صورت صد در صد با دیسک‌ها هماهنگ شود و به اصطلاح روی آنها جا بیافتد. در کل لازم است که حداقل حدود پانصد کیلومتر مسافت با لنت‌های جدید پیموده شود تا آنها بتوانند کاملا با دیسک‌های ترمز هماهنگ شده و کارایی واقعی خود را نشان دهند.

زمانی که مخزن روغن، سطح روغن ترمز کم شده است باید نسبت به تعویض آن اقدام نمایید. زیرا کم شدن سطح روغن آن کم شده است ،به معنای تمام شدن لنت سیستم ترمز می باشد و نیاز به تعویض آن می باشد. یکی از نشانه هایی که فرا رسیدن زمان تعویض لنت را به شما یادآوری می کند لرزش پدال ترمز می باشد. 

در صورتی که هر بار که پدال ترمز را فشار می دهید پدال شروع به لرزش کند باید متوجه شوید که لنت خودروی شما مستهلک شده است و در کوتاه ترین زمان ممکن باید نسبت به تعویض آن اقدام کرد. وجود سرنشینان فراوان در یک خودرو نیز زمان تعویض را تحت تاثیر قرار می دهد.

کاهش سختی لنت یا افزایش سختی دیسک به شرط عدم تغییر ضریب اصطکاک باعث کاهش صدای مذکور خواهد شد. در تصور عمومی افزایش سختی دیسک موجب افزایش امپدانس مکانیکی دیسک می­شود و آن را ایساکو در مقابل پاسخ­دهی به نیروهای ورودی، مقاومتر می­کند. گراف ذیل نشان­دهنده گشتاور انتقال­یافته توسط مواد اصطکاکی غیر­آزبستی و مواد اصطکاکی نیمه­فلزی بر حسب صدای تولیدی است.

زمانی که شما به تعمیرگاه ما مراجعه میکنید ما به صورت دقیق و کامل بررسی میکنیم و با توجه به قطعات لازم و تعمیراتی که نیاز است تا انجام بشود ، هزینه را به شما اطلاع میدهیم و در صورت تمایل شما ، شروع به کار میکنیم. سپس نوبت کولیس ها است تا پیستون را به درستی کشیده و در صورت نیاز لنت ها را فشار دهند. 

زمانی که کولیس گیر می کند، به این معنی است که یکی از لنت ها در تماس مداوم و مکرر با روتور قرار دارد. همین موضوع باعث افزایش انرژی گرمایی و فرسودگی زودرس لنت ها می شود. چندبار پدال ترمز را فشار دهید و سپس اطراف سیلندر اصلی ترمز را نگاه کنید؛ 

احتمالا نشتی را پیدا خواهید کرد. روغن ترمزهای DOT 4 استاندارد نقطه جوش بالاتری دارند (۲۳۰ درجه سلسیوس خشک و ۱۵۵ درجه سلسیوس مرطوب) و می‌توانند رطوبت و آب بیشتری جذب کنند، اما درمقابل، باسرعت بیشتری افت کیفیت پیدا می‌کنند.

از جمله علائمی که نشان دهنده ی فرارسیدن زمان تعویض لنت ترمز عقب خودرو می باشد بالا آمدن ترمز دستی بیش از حالت عادی است .اگر پس از ریگلاژاین، مورد برطرف نشد باید لنت بازدید و در صورت نیاز تعویض شود. اگر فواصل ترمز شما طولانی تر می شود ، زمان آن فرا رسیده است که لنت ترمز خودروی خود را تعویض کنید چرا که ماندن در این شرایط برای شما و دیگران خطرناک است. 

خودرو سمند با تفکر جایگزینی خودروی پیکان تولید شد اما به جهت بالا بودن قیمت این خودرو ، این موضوع محقق نشد و شاید بتوان گفت که در رده ی خودروهایی مانند 405 شد که دارای افت شدیدی شده بودند . ترمزهای ناگهانی آسیب‌های زیادی را به لنت‌های ترمز وارد می کند زیرا که باعث به وجود آمدن فشار بیستر از حد استاندارد به این قطعه‌ی پر اصطکاک خودروی شما می‌شود. 

در صورتی که هنگام ترمز گرفتن از سوی لنت ها صدای غیرعادی شنیده شود به این معناست که لنت ترمز به طور کامل از بین رفته است. در صورت مواجهه با این مشکل در نخستین فرصت ممکن باید نسبت به تعویض آن اقدام نمایید.


برچسب ها: بهترین لنت ترمز پراید کره ای , گرانترین لنت ترمز , انواع لنت ترمز , فروشگاه لنت ترمز , برندهای معروف لنت ترمز , بهترین مارک لنت ترمز , مشخصات لنت ترمز خوب , قیمت لنت ترمز پراید , مشخصات انواع لنت ترمز مناسب , خرید لنت ترمز به قیمت روز ,
[ بازدید : 52 ]
[ يکشنبه 10 بهمن 1400 ] [ 4:17 ] [ Barnaby ]
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]